Leveranser
Normal leveranstid är cirka 1- 3 arbetsdagar. Under högsäsong kan det ta längre tid. Leveranstiderna skall alltid ses som ungefärliga då vi inte kan garantera att fraktbolaget alltid kan leverera på utsatt tid. För mer specifikt leveransdatum så kontakta Reuma Shop.

Leveranssätt
Går det att skicka med kuvert, så skickas försändelsen med posten, där leveranstiden är ca 1- 3 arbetsdagar och kommer i din brevlåda.

  • Är det ett mindre paket som väger mindre än två kilo skickar vi oftast med Posten. Innan  försändelsen hämtas ut får du som kund, antingen e-postbekräftelse eller ett sms, att paketet är på väg. Försändelsen hämtas ut på närmaste utlämningsställe.
  • Är det ett paket som väger under 2 kg skickas detta oftast med Schenker. Leveranstid är ca 2-5 arbetsdagar men det kan bero på var i Sverige paketet skickas, samt inlämningstid. Hämtas ut på närmaste utlämningsställe. I samband med att försändelsen skall hämtas ut får du en e-postbekräftelse.
  • Är paketet större och tyngre skickas paketet ofta via DHL till närmaste utlämningsställe och detta tar ca 1-3 arbetsdagar. Hör gärna av dig, om du vill får leverans direkt till din adress. 

Frakt
Systemet räknar automatiskt ut frakten beroende på vikt på beställningen. Det betyder att Ni alltid betalar vad Reuma Shop betalar fraktbolaget för att få leverans. 

Skador på paket 
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller den transportör det gäller och göra en skadeanmälan. Kvittera inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om inte ni inte kommer överens med transportföretaget , tar du kontakt med oss.

Ej uthämtade paket VIKTIGT
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi 200 kr för vårt arbete med hantering av varorna. 

Returrätt
Kom ihåg att du som kund betalar returfrakten. Detta gör att en billig tung och stor vara, kanske inte lönar sig att göra en retur på. 

Fel vid leverans                                                                
Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta Reuma Shop direkt för snabbaste service.

Vi tar emot felanmälan och återkommer med returanvisningar. Skicka varan i det skick den mottogs, åtföljd av en skade- eller felanmälan, så får du en felfri, rätt vara. Vid försäljning till konsument (privatperson) gäller enligt konsumentköplagen att vid  ska avhjälpa felet eller företa omleverans, om det kan ske utan oskälig kostnad eller olägenhet för oss som företag. Vi som företag har alltid rätt att på egen bekostnad avhjälpa felet, t.ex. genom reparation, eller byta mot en felfri vara.

Reklamation                                                                                                     
Meddelande om fel i vara, måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet.  Det är endast ursprungskund som har möjligheten att reklamera till Reuma Shop.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Om du har frågor angående villkor och info vänligen kontakta Reuma shop, 0737890556.